X
تبلیغات
شهرستان تربت حیدریه - راه و ترابری
در باره شهرستان تربت حیدریه
ˈابوالقاسم خسرویˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با احداث فرودگاه منطقه ای شهید مدرس، 10 شهرستان از مزایای آن بهره مند خواهد شد.

وی گفت: با پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و جذب این مبلغ باید هر چه زودتر عملیات اجرایی فرودگاه شهید مدرس از سر گرفته شود.

نماینده تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیداری که با آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، پنج میلیارد ریال برای تکمیل راه رباط سنگ به کدکن تربت حیدریه علاوه بر پنج میلیارد ریال قبلی اختصاص یافت که امیدواریم با این اعتبار بزودی شاهد بهره برداری از این جاده باشیم .

خسروی ادامه داد: برای تکمیل راه شهرستان زاوه به باخرز مبلغ پنج میلیارد ریال از سوی وزیر راه وشهرسازی اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در این دیدار مشکلات ورودیهای شهر تربت حیدریه ، باند دوم مشهد - تربت حیدریه در منطقه رباط سفید ، راه آهن این شهرستان و همچنین راههای روستایی دوغ آباد در مه ولات بررسی و قول های مساعدی از سوی وزیر راه وشهرسازی ارایه شد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم فروردین 1393ساعت 9:52  توسط کاظم خطیبی  | 

سروان ˈرضا کرمانی زادهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مدت در محور تربت حیدریه - مشهد مقدس حدود 15 نفر از مسافران نوروزی مجروح شدند که این آمار با رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

وی گفت: با آغاز سال جدید، تربت حیدریه شاهد بارش شدید برف و کولاک بود که این امر باعث تصادفات زنجیره ای در جاده این شهرستان با مشهد مقدس شد که این امر افزایش پنج درصدی تصادفات خسارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل را در پی داشت.

فرمانده پلیس راه رباط سنگ تربت حیدریه اظهار داشت: رانندگان در ایام نوروز امسال با احتیاط در جاده های تربت حیدریه رانندگی کردند که امیدواریم تا پایان سال شاهد هیچ گونه تصادفی نباشیم.

کرمانی زاده افزود: در ایام نوروز امسال هماهنگی خوبی بین پلیس راه و راهداران شهرستان تربت حیدریه بود که این امر جلوی تصادفات فوتی را گرفت.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم فروردین 1393ساعت 9:42  توسط کاظم خطیبی  | 

سروان ˈرضا کرمانی زادهˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: عبور تمام موتور سواران و خودروهای سنگین به استثنای خودروهای حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده تربت حیدریه - مشهد در روز های 12، 13، 14 ، 15 و 16 فروردین ماه سال جاری از ساعت 7 صبح الی 24 شب ممنوع است.

وی گفت: با توجه به ترافیک سنگین روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در جاده های تربت حیدریه رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی، رانندگی کنند.

فرمانده پلیس راه رباط سنگ اظهار داشت: برای تسهیل سفر و رفاه زائرین و مسافران در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی تمام محورهای تربت حیدریه تحت کنترل نیروهای پلیس این شهرستان قرار دارد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم فروردین 1393ساعت 19:49  توسط کاظم خطیبی  | 

سروان ˈرضا کرمانی زادهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در ایام نوروز سال گذشته پنج کشته در این محور رخ داده که امیدواریم با رعایت قوانین راهنمایی از سوی رانندگان دیگر شاهد تصادف فوتی بخصوص در مسیر تربت حیدریه- مشهد مقدس تا پایان تعطیلات نباشیم.

وی گفت: با آغاز سال جدید، تربت حیدریه شاهد بارش شدید برف و کولاک بود که این امر باعث تصادفات زنجیره ای در جاده این شهرستان با مشهد مقدس شد که این امر افزایش پنج درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل را در پی داشت.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه یازدهم فروردین 1393ساعت 11:21  توسط کاظم خطیبی  | 

سرهنگ حسین رضایی فرمانده پلیس راه شادمهر گفت این حادثه ساعت 13 در کیلومتر 12مسیر تربت حیدریه - گناباد رخ داد که در آن دو مرد، دو زن و یک کودک جان باختند.

وی گفت: پس از اعلام حادثه ، نیروهای امدادی و راهداری تربت حیدریه در محل حضور پیدا کردند ولی به علت پرتاب خودرو سواری پراید از گاردریل و آتش گرفتن آن، موفق به نجات سرنشینان نشدند.

وی افزود: علت اصلی این حادثه ازسوی نیروهای پلیس راه شادمهر در دست بررسی است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه یازدهم بهمن 1392ساعت 22:8  توسط کاظم خطیبی  | 

ˈحسین شیر محمدیانˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایمن سازی محورهای حادثه خیز شهرستان مه ولات تابلوهای فسفری با مضامین هشدار دهنده و چراغ چشمک زن در این محورها نصب شد.

وی گفت: نقاط حادثه خیز شهرستان مه ولات با همکاری کارشناسان پلیس راه شادمهر و نیروهای راهداری شناسایی و ایمن سازی شده است.

وی اظهار داشت: برای هماهنگی و تعامل بیشتر برای رفع نقاط حادثه خیز، گشت های منظم و تلفیقی با حضور نیروهای راه و شهرسازی و پلیس راه در سطح جاده های این شهرستان در قالب گشت های نامحسوس اجرا می شو


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه پنجم بهمن 1392ساعت 14:8  توسط کاظم خطیبی  | 

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، این حادثه بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری سمند در ساعت 17 روز یکشنبه در کیلومتر 20 جاده گناباد به تربت حیدریه رخ داد.


بر پایه این گزارش، پس از وقوع این حادثه، چهار دستگاه خودروی آمبولانس 115 اورژانش پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی به محل اعزام و مجروحین به بیمارستان 15خرداد بیدخت منتقل شدند.



پلیس راه گناباد علت حادثه را عدم توجه به جلوی یکی از رانندگان خودروی سواری سمند اعلام کرده است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم دی 1392ساعت 21:30  توسط کاظم خطیبی  | 

ماينده مردم کاشمر، بردسکن و خليل آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعريض جاده شادمهر به انابد بردسکن به طول ۱۲۰ کيلومتر از مصوبات سفر اول رياست جمهوري سابق به خراسان رضوي بود که تاکنون عمليات تعريض و آسفالت مسير کاشمر تا خليل آباد به طول ۱۵کيلومتر انجام شده و هنوز ۱۰۵ کيلومتر ديگر باقي مانده است


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه هجدهم دی 1392ساعت 9:33  توسط کاظم خطیبی  | 

روزانه ۶۰۰۰وسیلة نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های منتهی به خواف تردد می‌کنند.فرماندار خواف با اعلام این خبر افزود: این ترددهای فشرده به خاطر فعالیت‌های معدن سنگ‌آهن سنگان به مقاصد بندرعباس، اصفهان و سایر نقاط کشور است. دکتر پهلوان نژاد گفت: علاوه بر تریلرهای حمل سنگ‌آهن خودروهایی که برای کارخانه‌های سیمان خواف، تربت حیدریه و قاین نیز برای صادرات سیمان به افغانستان فعال هستند از مسیرهای ترانزیتی خواف عبور می‌کنند.وی افزود: پارسال ۱۳۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های مواصلاتی خواف جان باختند و در...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم دی 1392ساعت 0:22  توسط کاظم خطیبی  | 

عبور و مرور روزانه بيش از ۱۵۰۰ تريلي و کاميون از داخل شهر رشتخوار مشکلاتي را براي مردم اين شهر ايجاد کرده است و زمان احداث اين کنار گذر ۲ سال تعريف شده است در حالي که بيش از ۴ سال است پروژه به دليل کمبود اعتبار ناتمام رها شده و به حالت تعطيل درآمده است. يکي از اهالي رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما مي گويد: از چند سال قبل با شروع عمليات احداث کنار گذر رشتخوار توسط راه و شهرسازي بارقه اميدي در دل مردم رشتخوار درخشيد اما متأسفانه با طولاني شدن عمليات اجرايي و تعطيلي اين پروژه اميد ها کم کم رنگ باخت


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه نهم دی 1392ساعت 9:20  توسط کاظم خطیبی  | 

پروژه احداث کنارگذر بردسکن يکي از قديمي ترين پروژه هاي ناتمام استان خراسان رضوي با قدمت ۸ ساله است و در هشتمين سال آغاز آن هم طلسم تکميل آن نشکسته و به دليل نبود اعتبارات، عمليات اجرايي متوقف شده است تا اين پروژه روياي ۸ ساله مردم بردسکن قلمداد شود.

کمترين فايده احداث و تکميل پروژه کنارگذر بردسکن اين است که باعث مي شود وسايل نقليه سنگين براي خروج از شهرستان، ديگر از داخل شهر تردد نکنند. پروژه احداث کنارگذر بردسکن جزو پروژه هايي است که در سفر استانداران و معاونان استانداران گذشته از آن بازديد شد اما نتيجه اين بازديدها هيچ وقت به پايان يافتن عمليات پروژه منجر نشده است.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم آذر 1392ساعت 9:19  توسط کاظم خطیبی  | 

محمد رجايي ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه پيام نور اظهار داشت: کارخانه سیمان گناباد یکی از کارخانجاتی است که به دلیل عدم توان مالی شرکت پیمانکار متوقف شده است

وي افزود: با رایزنی‌های انجام شده با یک گروه در اصفهان، اعلام آمادگی کردند و قرار بر سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی این گروه شد.

رجايي در ادامه از عبور خط راه آهن چابهار-مشهد از گناباد به طور قطعی خبرداد و افزود: مهمترین مشکل این پروژه عدم تامین اعتبارات است


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و پنجم آبان 1392ساعت 21:31  توسط کاظم خطیبی  | 

کاشمر- مهديان/ واژگوني يک کاميون حامل نوشابه در جاده «کاشمر- مشهد» موجب مجروح شدن راننده و سرنشين آن شد. به گزارش خراسان رضوي، اين حادثه رانندگي که در کيلومتر ۱۸ جاده «کاشمر- مشهد» اتفاق افتاد يک دستگاه کاميون ۱۰ تن که از مشهد به سمت کاشمر در حال حرکت بود، از جاده خارج شد و آتش گرفت که نيروهاي اورژانس ۱۱۵ جاده اي بعد از حدود ۶ دقيقه در محل حاضر شدند و زن و شوهر مصدوم اين حادثه را براي مداوا به بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) انتقال دادند. ماموران آتش نشاني کاشمر نيز با حضور به موقع آتش را خاموش کردند و مانع از بروز خسارت به بار کاميون شدند.اين گزارش حاکي است
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه دوازدهم تیر 1392ساعت 21:0  توسط کاظم خطیبی  | 

براساس مصوبات ستاد معاينه فني شهرستان تربت حيدريه، طرح گشت ويژه پايش معاينه فني خودروهاي سبک در اين شهرستان اجرايي شد.به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان، رئيس اداره محيط زيست شهرستان گفت: براساس اين طرح هر چهارشنبه اعضاي ستاد معاينه فني شامل پليس راهور، حفاظت محيط زيست و شهرداري به صورت مشترک نسبت به بررسي وضعيت ظاهري و فني خودروها و صدور برگه هاي معاينه فني اقدام مي کنند
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم فروردین 1392ساعت 20:24  توسط کاظم خطیبی  | 

شوراي شهر کاشمر دوشنبه شب در دويست و نود و پنجمين جلسه علني خود به اتفاق آرا با افزايش کرايه تاکسي هاي درون شهري به ميزان ۳۰ تا ۴۰درصد موافقت کرد.

 

رئيس شوراي شهر کاشمر در اين جلسه با اشاره به افزايش هزينه هاي جانبي رانندگان تاکسي و تقاضاي آنان براي افزايش کرايه ها گفت: شوراي شهر کاشمر هر ساله بر اساس تورم و افزايش هزينه ها اقدام به تعيين نرخ جديد کرايه هاي تاکسي مي کند


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم فروردین 1392ساعت 20:23  توسط کاظم خطیبی  | 

استاندار خراسان رضوی طی  سفری به رشتخوار و بازدید از پروژه راه آهن رشتخوار به خواف و رشتخوار به مشهد - تهران گفت: افتتاح این پروژه، تکمیل ساختمان ایستگاه و تجهیز آن و همچنین آسفالت راه با پی گیری و تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تا سوم خرداد ماه سال92 و به‌مناسبت آزاد سازی خرمشهر کلید می خورد .

فروزان مهر افزود: اقدامات عمرانی در این زمینه نیز انجام شده و در بهار سال آینده ایستگاه مسافربری راه آهن رشتخوار با فراهم شدن این اعتبار افتتاح می شود .
وی گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهر ماندگار در رشتخوار است که در حال حاضر کار احداث 2600 متر راه دسترسی زیر سازی شده و آماده آسفالت می باشد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهارم اسفند 1391ساعت 21:5  توسط کاظم خطیبی  | 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده تربت حیدریه به مشهد تقریبا دوبانده شده اما هنوز تکمیل نشده است.

ابوالقاسم خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش هایی که از جانب مسئولان تربت حیدریه و توجه ویژه مسئولان استان و شخص وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل هرچه سریعتر پروژه دو بانده شدن جاده تربت حیدریه به مشهد صورت پذیرفته این جاده تقریبا دوبانده شده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و چهارم دی 1391ساعت 22:0  توسط کاظم خطیبی  | 

سخنگوي شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار کمبود اعتبار را مهم ترين مشکل حوزه راه و شهرسازي شهرستان دانست و گفت: راه و شهرسازي شهرستان رشتخوار به علت نبود اعتبار نتوانسته جواب گوي نيازهاي مردم باشد. «مرتضي محققي» روز گذشته در جلسه مشترک اعضاي شوراي شهرستان رشتخوار با رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان گفت
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و چهارم آذر 1391ساعت 8:50  توسط کاظم خطیبی  | 

نماينده مردم تربت جام، تايباد و باخرز در مجلس شوراي اسلامي از تحقق نيافتن وعده وزير راه، مسکن و شهرسازي در اتمام تنها مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان تايباد انتقاد کرد.«دکتر غلامرضا اسدالهي» در جلسه اي که به منظور بررسي مشکلات مسکن مهر، مجتمع فرهنگي- هنري و راه هاي حوزه استحفاظي باخرز و تايباد با حضور قائم مقام وزير و مديرکل راه و شهرسازي استان يک شنبه شب در فرمانداري تايباد برگزار شد، گفت: ساخت مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان تايباد از سال ۱۳۷۶ شروع شد ولي متأسفانه هنوز نيمه تمام مانده و مردم و هنرمندان شهرستان همچنان چشم انتظار اتمام اين طرح عمراني هستند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام آبان 1391ساعت 7:28  توسط کاظم خطیبی  | 

يکي از مشکلات ترافيکي و وقوع تصادفات در شهر بردسکن نبود کمربندي است و اکثر رانندگان وسائط نقليه سبک و سنگين براي عزيمت به شهرهاي جنوبي کشور و بالعکس و مسافران و زائران آقا علي بن موسي الرضا(ع) از داخل شهر و چهارراه فجر بردسکن تردد مي کنند.

«محمد عباسپور» در گفت وگو با خبرنگار ما از بازگشايي کنارگذر بردسکن طي ۲هفته آينده خبر داد و گفت: براي تکميل پروژه کنارگذر بردسکن ۳ميليارد و ۳۰۰ميليون تومان تخصيص پيدا کرد و به همت اداره راه و شهرسازي شهرستان و شهرداري اين پروژه ظرف ۲هفته آينده آسفالت و بازگشايي خواهد شد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم آبان 1391ساعت 19:53  توسط کاظم خطیبی  | 

رئيس اداره راه و شهرسازي مه ولات از کسب رتبه اول اين شهرستان در کاهش تصادفات جاده اي در ۶ماهه اول سال جاري در استان خبر داد.«مهندس شيرمحمديان» گفت: با اقدامات پيش گيرانه اي که از اول سال با همفکري و تعامل پليس راه شادمهر انجام شد موفق به کسب مقام اول در کاهش مرگ و مير جاده اي طي ۶ماهه اول سال بين ساير ادارات راه و شهرسازي استان شديم.وي افزود: از اول سال، ايمن سازي محور فرعي «فيض آباد- کاشمر» که در دوره آماري قبل تصادفات بالايي داشت در اولويت کار قرار گرفته است.وي با بيان اين که توجه به ديگر محورهاي شهرستان نيز مورد غفلت نبوده گفت: با انجام گشت هاي راهداري شبانه روزي همواره برنامه ريزي ايمن سازي مسيرها با برگزاري جلسات متعدد با فرماندهي پليس راه شادمهر مدنظر بوده است
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه هفتم آبان 1391ساعت 9:3  توسط کاظم خطیبی  | 

سرپرست فرمانداري کاشمر نيز درباره اجرايي نشدن مصوبه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر، معتقد است با وجود تلاش هاي بسياري که طي دولت هاي نهم و دهم در اين خصوص انجام شده است، هنوز برخي امور زيربنايي و زيرساختي در اين شهرستان انجام نشده است.«مهدي محمودي» با بيان اين که «ما نگران تصادفات جاده کاشمر به شادمهر هستيم»، افزود: با وجود تردد زياد در اين محور، متاسفانه اين جاده هنوز دوبانده نشده است

فرمانده نيروي انتظامي کاشمر نيز با بيان اين که تنها نيمي از محدوده مسير جاده کاشمر به شادمهر، در حوزه استحفاظي کاشمر قرار دارد، به خراسان مي گويد: در يک سال اخير در فاصله ۳۰ کيلومتري کاشمر به شادمهر، ۲۴ فقره تصادف رخ داده که متاسفانه به کشته شدن ۱۱ نفر و مجروح شدن ۴۵ نفر منجر شده است


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم خرداد 1391ساعت 23:35  توسط کاظم خطیبی  | 

رشتخوار، خاکشور/جمعي از اهالي سنگان رشتخوار خواستار احداث جاده از سنگان به دولت آباد زاوه براي ارتقا به بخش شدند. دهيار روستاي سنگان با اشاره به اين که دهستان سنگان يکي از روستاهاي تاريخي شهرستان رشتخوار است و۳ اثر تاريخي شامل قلعه نظامي سنگان، مزار دو عارف به نام شاه سنجان و امام قلي و همچنين حمام و مسجد تاريخي سنگان در آن قرار دارد، گفتبراي توسعه بيشتر حوزه گردشگري در شهرستان رشتخوار راه اتصال سنگان دولت آباد بايد انجام شود. سلطاني افزود: روستاي سنگان ۳ فرسنگ با دولت آباد فاصله دارد .
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم آذر 1390ساعت 10:0  توسط کاظم خطیبی  | 

نشريه محترم نويد تربت ؛احتراماً عطف به پیام درج شده در ستون انعكاس صدا شماره 154 مورخ 23/7/90  ضمن تشكر از تلاش شما عزيزان در انعكاس صداي مردم به خادمانشان. در خصوص كنارگذر تربت حيدريه، به استحضار مي رساند سرعت حركت در محدوده پلهاي ذكر شده در پيام فوق الذكر 50 كيلومتر در ساعت مي باشد. و تابلوهاي مربوطه نيز نصب گرديده است، البته از نظر فني و مقررات سازمان مديريت و برنامه ريزي از استاندارد لازم برخوردار مي باشد
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و چهارم آبان 1390ساعت 10:47  توسط کاظم خطیبی  | 

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیلیان رشیدی اظهار داشت: واحد تاسیسات و ایمنی راه های این نمایندگی در راستای ایمن سازی نقاط مستعد حادثه در حوزه استحفاظی، پروژه کنارگذر کیلومتر 35 محور باغچه - تربت حیدریه را به اجرا گذاشته که درحال حاضر مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه هشتم آبان 1390ساعت 8:17  توسط کاظم خطیبی  | 

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم صنیعی معاون راهداری راه و ترابری خراسان رضوی در مراسم آغاز این پروژه گفت: خارج کردن شهر باخرز از بن بست، کمک به رونق اقتصادی منطقه، ایجاد ارتباط بین شهرهای شرقی و جنوبی استان و افزایش شبکه راههای اصلی استان اهداف اجرای این پروژه هستند

غلام رضا اسداللهی نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی برای توجه به مناطق محروم استان بر اهمیت احداث این محور از نظر سیاسی و امنیتی مورد تاکید کرد وگفت: با گشایش این محور ضمن برقراری ارتباط مناسب بین شهرستان های شرقی و جنوبی استان و استان های جنوبی کشور شاهد کاهش میزان ترافیک محورهای موازی خواهیم بود


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه دهم مهر 1390ساعت 8:46  توسط کاظم خطیبی  | 

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سابق اداره راه و ترابری تربت حیدریه در این مراسم که با حضور معاون راهداری اداره کل و فرماندار شهرستان تربت حیدریه برگزار شد، با اشاره به تبدیل تمام راه های اصلی این شهرستان به بزرگراه اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر حجم ترافیک طی سال های آینده، اقداماتی برای تبدیل این بزرگراه ها به آزادراه نیز انجام شده است.

جواد پورعلی گفت: این راه ها امکان ارتباط هشت استان جنوب و جنوب شرقی کشور به مشهد و کشورهای آسیای میانه را فراهم می کنند


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم شهریور 1390ساعت 15:49  توسط کاظم خطیبی  | 

سرهنگ محمد ايزدبخش در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۸۷، ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسيکلت در سبزوار تردد داشتند که اين آمار در حال حاضر بين ۱۲۰-۱۰۰ هزار دستگاه است. وي علاقه بالاي سبزواري ها به استفاده از موتور سيکلت را عجيب دانست و افزود: بخش مهمي از معضلات ترافيکي ما در سبزوار مربوط به موتور سيکلت هاست. وي اجراي جدي طرح توقيف موتورسيکلت هاي متخلف و برخورد با رانندگان فاقد کلاه ايمني در سبزوار را مورد اشاره قرار داد و گفت ۸۰ درصد تصادفات سبزوار مربوط به موتورسيکلت هاست. به عبارت ديگر از هر ۱۰ تصادف در سبزوار، در ۸ تصادف موتورسيکلت ها حضور دارند و از اين ۸ مورد هم در ۵ تصادف موتورسواران مقصر هستند
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه دهم اردیبهشت 1390ساعت 8:21  توسط کاظم خطیبی  | 

ايجاد باند جديد محور مشهد-گناباد حکايتي خواندني دارد و ضرب المثلي شده است براي تاخير وعده هاي عملي نشده و به عبارت ديگر اين محور مظهر وعده هاي عملي نشده است.هيچ يک از کارشناسان و مسئولان فکر نمي کردند يک پروژه چندين سال تاخير داشته باشد. جالب است هرچه روندعمليات راهسازي به سوي جنوب نزديک مي شود، کندتر مي شود انگار متوليان دولت عدالت محور يادشان مي رود جنوب نشينان هم حق دارند از جاده امن برخوردار باشند

نماينده مردم تربت حيدريه علت حرکت لاک پشتي حذف جاده مرگ در نزديکي رباط سفيد و حدفاصل کامه تا تربت حيدريه را شرايط آب وهوايي اعلام کرد و مدعي شد در حال حاضر با سرعت خوبي پروژه حذف جاده مرگ در حال انجام است و آخرين اخبار حاکي از آن است که به استثناي کمربندي رباط سفيد باند دوم اين محور تا شهرستان مه ولات در ۶ ماهه اول امسال به بهره برداري خواهد رسيد

فرماندار تربت حيدريه هم با اشاره به اين که ۶ کيلومتر در محور مشهد و ۲۵ کيلومتر هم در محور تربت حيدريه هنوز دوبانده نشده است به خراسان گفت: در حال حاضر کارگران در حال کار هستند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و پنجم فروردین 1390ساعت 12:51  توسط کاظم خطیبی  | 

نماينده مردم تربت حيدريه با اشاره به اين كه فعاليت هاي زيادي در تربت حيدريه انجام شده است و وي قصد سياه نمايي ندارد،گفت: تربت حيدريه، اقتصادش مريض،فرهنگش بيمار،چهره اش جنگ زده و قتلگاهش فعال است.حجت الاسلام والمسلمين رضايي در جلسه شوراي اداري استان،در توضيح صحبت خود در مورد قتلگاه گفت:رئيس جمهور قبلي قول داده بود جاده تربت حيدريه تا مه ولات را دوبانده كند كه نشد.وي افزود:دكتر احمدي نژاد هم قول پي گيري اين طرح را داده ...

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه نهم تیر 1387ساعت 9:16  توسط کاظم خطیبی  | 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و دوم خرداد 1387ساعت 18:14  توسط کاظم خطیبی  | 

 

معاون رجا گفت: از مجموعه قطارهای مسافربری رجا، قطار تهران ـ تربت حیدریه ـ خواف راه اندازی می شود. سیدمحمد راشدی، معاون اجرایی رجا در گفتگو با ایسنا اظهار كرد: قطار تهران ـ نیشابور ـ تربت حیدریه در آینده نزدیك به دو قطار تهران ـ نیشابور و تهران ـ تربت حیدریه ـ خواف تبدیل خواهد شد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیستم بهمن 1386ساعت 15:19  توسط کاظم خطیبی  | 

بجنورد ـ بابك بهادرى : جاده ابريشم كه زمانى شرق را به غرب وصل مى كرد و كانون آن در شمال شرق ايران قرار داشت اكنون با ساخت راه هاى ريلى نمودى ديگر مى يابد؛ چينش قطعات آهن در كانون اين راه آغاز شده است

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یکم دی 1386ساعت 13:25  توسط کاظم خطیبی  | 


» درجلسه سوم حمل‌ونقل جاده‌اي ايران و افغانستان طرح شد
جاده هاي افغان با تجهيزات ايراني ايمن مي شوند
توسعه حمل‌ونقل جاده‌اي دو كشور اولويت اول است
11:10
در سومين اجلاس مشترك همكاري‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي ايران و افغانستان بر ضرورت توسعه مناسبات حمل‌ونقل جاده‌اي دو كشور و حذف يا كاهش عوارض تردد ناوگان جاده‌اي كالا تاكيد شد.

» رييس اداره راه و ترابري خواف
9 تقاطع پرحادثه در راههاي شهرستان خواف ساماندهي شد
11:03
رييس اداره راه و ترابري خواف گفت: 9 تقاطع پرحادثه در راههاي شهرستان خواف ساماندهي شد.

+ نوشته شده در  سه شنبه سیزدهم آذر 1386ساعت 14:48  توسط کاظم خطیبی  | 

مجري طرح برقي كردن راه‌آهن گفت: اسناد مناقصه‌ي برقي كردن راه‌آهن تهران- مشهد بزودي منتشر مي‌شود

طي 6 سال آينده اين مسير با قطارهاي ويژه در كمتر از پنج ساعت طي مي‌شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه دهم آذر 1386ساعت 11:43  توسط کاظم خطیبی  | 

آخرین نتایج سرشماری وپیش بینی جمعیت تربت حیدریه تا سال 1410

در کشور ما هر ده سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می گیرد سه مورد از این سرشماری پس از انقلاب در سالهای 65-75-85 انجام گرفته است .  


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه نهم آذر 1386ساعت 21:0  توسط کاظم خطیبی  | 

محسن شبان

راه اندازی قطار مسیر تهران تربت حیدریه و بالعکس از اقدامات بسیار خوبی بود که در اواسط آبانماه صورت پذیرفت .این اقدام اگرچه جهت رفاه و آسایش شهروندان صورت گرفته است و همه روزه شاهد حرکت قطار در این مسیر هستیم ، اما طبق  شواهدو قرائن 114سهمیه ای راکه برای شهروندان تربتی برای این مسیر در نظر گرفته شده بود به گونه ای است که در کل ایران قابل فروش است بدین معنی که این تعداد سهمیه برای کل کشور است و نه برای فقط تربتی ها و به گونه ای هیچ سهمیه ای برای این آرزوی دیرینه ی تربتی ها اختصاص نیافته است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه نهم آذر 1386ساعت 20:50  توسط کاظم خطیبی  | 

از تلاش ده ساله همه کسانی که موجب راه اندازی قطار تربت حیدریه تهران شدند تشکر می نمایم .

مراسم افتتاحیه حرکت قطارهای مسافربری تربت حیدریه تهران و بلعکس با حضور دکتر تاریخی  معاونت برنامه ریز ی راه آهن جمهوری اسلامی، دکتر حجت مدیر عامل شرکت قطارهای مسافربری رجاء ، مهندس دهقانپور  مدیر کل راه آهن شرق ، فرماندار و نماینده تربت حیدریه در مجلس و تنی چند از مسئو لین محلی و جمعی از شهر وند در محل ایستگاه راه آهن تربت حیدریه برگزار شد .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه نهم آذر 1386ساعت 20:36  توسط کاظم خطیبی  | 

 

جناب آقای مهندس صادقیان

فرماندار محترم فرمانداری ویژه شهرستان تربت حیدریه

با سلام

احتراما" ضمن قدر دانی از بر قراری قطار مسافر بری

 

تهران /نیشابور /تربت حیدریه در هفته گذشته

 

  از تلاشهای مستمر و روز افزون

 

جنابعالی و کارشناسان

 

 و کارکنان شریف  آن فرمانداری

 

صمیمانه سپاسگزاری مینماییم آرزو داریم

 

 همانند گذشته در جهت پیگیری

 

مداوم پروژه های عمرانی  که

 

 در جهت گسترش و توسعه شهرمان

تربت حیدریه میباشد موفق      

و پیروز باشید

  

همشهریان تربتی مقیم تهران

 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و پنجم آبان 1386ساعت 20:45  توسط کاظم خطیبی  | 

گروه شهرستانها ـ اجراى خط آهن «مشهد ـ بجنورد ـ گرگان» موجب همكارى هاى
تأثيرگذار بيش از پيش ميان جمهورى اسلامى ايران با كشورهاى اروپايى است.
 

 مهندس محمدجواد محمدى زاده، استاندار خراسان رضوى، در جلسه امضاى قرارداد خط آهن مشهد - بجنورد - گرگان، افزود: اين رويداد تاريخى هيچ وقت از حافظه تاريخ پاك نخواهد شد و منشأ تحولى شگرف در منطقه آسيا، آسياى ميانه و شبه قاره هند و حوزه خليج فارس تا اروپا خواهد بود.
 

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم آبان 1386ساعت 18:4  توسط کاظم خطیبی  | 

سوت قطار مسافربري تربت حيدريه - تهران به صدا درآمد


غضنفري - علي داها - سرانجام پس از گذشت ٢ سال و نيم از زمان افتتاح ايستگاه مسافربري راه آهن تربت حيدريه، سوت اولين قطار اختصاصي اين شهرستان پنج شنبه گذشته به مقصد تهران به صدا درآمد.به گزارش خبرنگار ما از تربت حيدريه، پس از پايان مراسم افتتاح رسمي قطار مسافربري تربت حيدريه به تهران، اين قطار با ٢ نوع واگن درجه ٢ و درجه يك، ايستگاه تربت حيدريه را با ١٢٠ مسافر در ساعت ٣٠:١٣ به سمت تهران ترك كرد.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم آبان 1386ساعت 17:53  توسط کاظم خطیبی  | 

معاون برنامه‌ريزي راه‌آهن جمهوري اسلامي گفت: گرچه طي سالهاي اخير توجه به ترانزيت كشور بيشتر شده اما هنوز در حد مطلوب و ايده‌آل نيست.

علي‌اكبر تاريخي روز جمعه در حاشيه بازديد جمعي از مسوولان راه‌آهن از ايستگاه تشكيلاتي تربت حيدريه در گفت و گو با ايرنا افزود: طي دهه‌هاي گذشته به بخش ترانزيت ظلم زيادي شده كه بابت آن مردم هزينه زيادي پرداخته و مي‌پردازند.

وي اضافه كرد: اگر در بخش ترانزيت كشور سرمايه‌گذاري بيشتري مي‌شد اكنون ايران از مزيتهاي اقتصادي بهتر و بالاتري برخودار بود كه لازمه جهاني شدن و پيوستن به سازمان تجارت جهاني است.

او توضيح داد: ايران بر سر راه سه قاره اروپا، آسيا و آفريقا قرار دارد لذا بايد از اين مزيت به نحو احسن به ويژه در بخش ترانزيت كه درآمد سرشاري دارد استفاده كند.

وي گفت: اما مثلا در بخش راه‌آهن كشور كه ظرفيت فوق‌العاده‌اي دارد آنقدر كم كار شده كه حتي براي حمل نقل داخلي نيز با محدوديت مواجه هستيم.

معاون مديرعامل شركت راه‌آهن افزود: طي سالهاي اخير رويكرد دولت تغيير كرده و سرمايه‌گذاري خوبي براي توسعه و تجهيز خط آهن كشور صورت گرفته و مي گيرد اما در عين حال هنوز جاي كار بيشتري دارد.

وي با ذكر مثالي گفت: در گذشته راه‌آهن استانهاي خراسان فقط به شهر مشهد ختم مي‌شد اما اكنون از سرخس به آسياي ميانه و از تربت حيدريه به استانهاي جنوب شرق و آبهاي گرم خليج فارس متصل شده است.

او افزود: همچنين با اتصال ايستگاه تشكيلاتي راه‌آهن تربت حيدريه به هرات در كشور افغانستان در آينده نزديك از مزيتهاي بهتري برخوردار مي‌شويم.

وي بدون اشاره به آمار اعتباري و توسعه خط آهن كشور طي امسال گفت: براي سال آينده ‪ ۲۰‬هزار ميليارد ريال پيش بيني اعتبار عمراني كرده‌ايم.

همچنين مديرعامل شركت قطارهاي مسافري به ايرنا گفت: فقط چهار درصد جابه‌جايي مسافر در كشور با راه‌آهن صورت مي‌گيرد كه تا پايان برنامه توسعه بايد به ‪ ۱۸‬درصد افزايش يابد.

يوسف حجت افزود: دولت يارانه زيادي به راه‌آهن براي جابه‌جايي مسافر مي پردازد مثلا مطابق قانون بودجه امسال اين رقم ‪ ۷۰۰‬ميليارد ريال است كه تاكنون ‪ ۲۵۰‬ميليارد آن پرداخت شده است.

وي اضافه كرد: مطابق برنامه‌ريزي انجام شده و با الكترونيكي شدن سامانه كنترل قطارها(‪ (ATC‬حجم تردد در خط آهن كشور به چهار تا پنج برابر طي پنج سال آينده افزايش مي‌يابد.

وي بالاترين ميزان جابه‌جايي مسافر راه‌آهن كشور را با ‪ ۴۰‬درصد مربوط به خط تهران مشهد دانست و گفت: با برقي شدن قطارهاي اين مسير باز هم ظرفيت جابه‌جايي افزايش خواهد يافت.


 

+ نوشته شده در  جمعه هجدهم آبان 1386ساعت 16:58  توسط کاظم خطیبی  | 

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي هم در اين مراسم گفت:
راه آهن جمهوري اسلامي ايران در دوره مديريت جديد اقدامات خوبي را براي توسعه و تجهيز اين بخش حياتي آغاز كرده است كه براي مردم مشهود است.

محمد ناصر توسلي زاده با اشاره به‌حوزه يك هزار كيلومتري ايستگاه راه‌آهن تربت حيدريه كه تا هرات كشور افغانستان امتداد دارد خواستار ارتقاي اين منطقه به اداره كل شد كه در زمان حاضر بصورت معاونت اداره مي‌شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد : نمايندگان مردم براي اختصاص اعتبار به حمل و نقل عمومي بويژه در بخش ريلي اهتمام و توجه خوبي دارند و از هر برنامه‌اي در اين ارتباط حمايت مي‌كنند.

قطار مستقيم تربت حيدريه نيشابور تهران

 همه روزه در سال ‪ ۱۳/۳۰‬دقيقه ‪

 ۶۰۰‬مسافر را با قيمت ‪ ۴۵‬هزار ريال

در مدت ‪ ۱۳‬ساعت به مقصد مي‌رساند.

شهرستان تربت حيدريه در شمال شرق كشور ‪ ۱۴۰

‬كيلومتر با مشهد مقدس فاصله دارد.



+ نوشته شده در  جمعه هجدهم آبان 1386ساعت 16:42  توسط کاظم خطیبی  | 

مدير عامل شركت قطارهاي مسافري رجا گفت : مطابق برنامه ريزي انجام شده طي چهار سال آينده ‪ ۸۰۰‬واگن جديد به ظرفيت حمل و نقل ريلي كشور اضافه مي شود.

دكتر "يوسف حجت" روز پنجشنبه در مراسم حركت نخستين قطار مستقيم تربت حيدريه نيشابور تهران افزود : سالانه ‪ ۲۵‬ميليون مسافر به‌كمك يك هزار و ‪ ۶۰۰‬واگن موجود در كشور جابجا مي‌شوند و اين رقم به ‪ ۳۵‬ميليون افزايش خواهد يافت.

وي اضافه كرد : حتي با همين خط آهن موجود در كشور مي‌توان بيش از اين جابجايي مسافر و كالا را انجام داد اما براي تحقق اين مهم برخي پيش نيازها همچون تبديل هدايت راديويي قطارها به الكترونيك لازم است.

وي اظهار داشت : در كشورهاي توسعه يافته به ازاي هر هزار كيلومتر خط آهن ‪ ۶۰۰‬واگن موجود است و اين رقم در ساير كشورها ‪ ۳۰۰‬و در ايران ‪۲۰۰‬ مورد است كه مي‌توان آن را افزايش داد.

مدير عامل رجا گفت : اصلي‌ترين عامل نامتوازن بودن امكانات و تجهيزات ريلي كشور بي‌توجهي طي چند دهه گذشته به اين بخش است كه نسبت به‌خطوط هوايي و جاده‌اي مورد بي‌مهري قرار گرفت.

حجت افزود : دولت مصمم است راه آهن را به همه نقاط كشور توسعه دهد و در موارد موجود نيز نسبت به راه‌اندازي قطارهاي حومه‌اي (مسيرهاي كوتاه) اقدام مي شود.

وي با ذكر مثالي گفت : ايستگاه تشكيلاتي راه آهن تربت حيدريه با ظرفيت و تجهيزات بسيار بالا حتي مي‌تواند در مسيرهاي خارج كشور همچون افغانستان و خاور دور جابجايي مسافر و كالا داشته باشد

+ نوشته شده در  جمعه هجدهم آبان 1386ساعت 16:22  توسط کاظم خطیبی  | 

زمان حركت قطار تربت حيدريه- تهران اعلام شد

غضنفري- مدير كل راه آهن شرق كشور زمان حركت

 قطار مسافربري تربت

 حيدريه- تهران و بالعكس را اعلام كرد.

 فعاليت قطارهاي مسافربري در اين

مسير از ١٦ آذرماه جاري آغاز مي شود.


به گفته مهندس دهقان پور حركت اين قطار

از تهران را

13:40و ورود به تربت حيدريه

 را 2:05 بامداد روز بعد اعلام كرد

 و افزود: اين قطار ساعت 13:30 هر روز تربت حيدريه

را

به مقصد تهران ترك مي كند.وي گفت: 

 ظرفيت هر رام قطار در مسير تربت حيدريه- تهران

 ١٢٠ صندلي است.

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم آبان 1386ساعت 20:33  توسط کاظم خطیبی  | 

تربت حيدريه - غضنفري: مديركل راه و ترابري خراسان رضوي در جمع مسئولان اين شهرستان با اشاره به جايگاه صنعت حمل و نقل گفت: توجه به صنعت حمل و نقل، قطعا توسعه پايدار در همه بخش ها و عرصه ها را به همراه دارد.«مهندس هاشمي نسب» به طول شبكه راه هاي خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: طول شبكه راه هاي خراسان رضوي در حال حاضر ٢٠ هزار و ٤٠٥ كيلومتر است كه بيشترين طول راه ها در سطح كشور محسوب مي شود و به طور متوسط در ٢٤ ساعت، حداقل ٦٠٠ هزار وسيله نقليه از شبكه راه هاي خراسان رضوي استفاده مي كنند. وي افزود: عمده شبكه راه هاي استان، در بخش ترانزيت كالا و حمل مسافر مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مقام مسئول افزود: در سال جاري ١٦٥ ميليارد تومان اعتبار در بخش جاده اي براي ٣٦٥ پروژه تخصيص يافته كه ٢١٥ پروژه بين شهري و ١٥٠ پروژه بين روستايي است و تربت حيدريه با ١١٥٠ كيلومتر يعني ٦ درصد طول راه هاي استان خراسان رضوي ١٣ درصد اعتبارات بخش جاده اي استان را به خود اختصاص داده است.مديركل راه و ترابري خراسان به محور باغچه تا سه راهي مهنه اشاره كرد و گفت: حدود ٧٠، ٨٠ درصد اعتبارات اين بخش در سال گذشته هزينه شده است و چون در سال گذشته متمم بودجه محقق نشد، ناچار شديم كار را در سال جاري ادامه دهيم و اكنون هر پيمانكار بين يك تا ٤ ميليارد تومان طلبكار است.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه چهارم آبان 1386ساعت 18:5  توسط کاظم خطیبی  | 

وزير راه و ترابري گفت: شخصا بين حمل و نقل ريلي و هوايي الويت براي سرمايه‌گذاري را به بخش ريلي و راه‌ آهن میدهیم

محمد رحمتي در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در

 طرح جامع حمل و نقل كه تا پايان امسال نتايج نهايي آن اعلام خواهد شد مشخص مي‌شود كه روي هريك از انواع حمل و نقل چه ميزان سرمايه‌گذاري بايد انجام شود.

وي درباره علت عدم توسعه حمل و نقل ريلي در كشور پس از انقلاب، توضيح داد: در اين بخش به دليل هزينه‌هاي بالاي موردنياز، سرمايه‌گذاري روي زيرساخت‌ها بايد توسط دولت انجام شود و در حال حاضر بخش خصوصي روي آلات ناقله مانند واگن‌هاي باري و مسافري سرمايه‌گذاري كرده است


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم مهر 1386ساعت 20:57  توسط کاظم خطیبی  | 

مديركل راه وترابري خراسان رضوي:

جاده دوبانده رباط سنگ به تربت حيدريه بيش از9درصدپيشرفت دارد

شوراي اداري شهرستان تربت حيدريه با حضور مديركل راه و ترابري خراسان رضوي درمحل سالن اجتماعات فرمانداري شهرستان برگزار گرديد . در اين جلسه ابتدا حجت الاسلام شريعتي تبار امام جمعه با اشاره به  نزديك شدن برگزاري كنگره حاج آخوند ملاعباس گفت:در ابتداي ورودم به شهرستان اين انديشه (برگزاري بزرگداشت حاج آخوند) در ذهنم بود كه خوشبختانه برگزاري و اجراي آن از سال گذشته در برنامه كار ما قرار گرفت و تا كنون مقاله هاو اشعار زيادي در همين رابطه بدست مارسيده است . امام جمعه ضمن بيان اينكه همه اقشار و گروههاي مختلف مي توانند ازاين عارف والامقام درس بگيرند افزود از كليه مسئو لين اجرايي و نهادهاي مختلف شهرستان خواهشمندم كه همكاري و مساعدت خوبي را در اجراي اين كنگره كه در25و 26مهرماه برگزار خواهد شد داشته باشند .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفدهم مهر 1386ساعت 21:14  توسط کاظم خطیبی  | 

  

مشهد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۶/۰۷/۱۴‬
وي اجراي باند دوم محور باغچه تربت حيدريه در طول برنامه چهارم توسعه را از ديگر مصوبات هيات دولت در استان خواند و گفت : با اجراي اين مصوبه سومين محور مهم و پر ترافيك استان تبديل به بزرگراه مي‌شود تا حجم زيادي از ترددهاي جاده‌اي استان در مسيري ايمن انجام شود.
هاشمي نسب مصوبه‌ديگر هيات دولت در زمينه تكميل عمليات اجرايي را بهسازي ‪ ۲۸۰‬كيلومتر از راههاي استان در مسير تربت حيدريهرشتخوار خواف تايباد دوغارون و سه راهي سنگان قاين اشاره كرد و گفت : اين مصوبه تا كنون ‪ ۳۰‬درصد پيشرفت فيزيكي داشته است

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم مهر 1386ساعت 23:15  توسط کاظم خطیبی  | 

غضنفري- فرماندار تربت حيدريه در جلسه شوراي اداري اين شهرستان از اداره راه وترابري تقدير و از شركت شهرك هاي صنعتي استان انتقاد كرد

 

. مجتبي صادقيان گفت: اداره كل راه وترابري با تمام توان در احداث و توسعه راه هاي روستايي و بين شهري تلاش كرده است به گونه اي كه حتي در يكي از بخش هاي شهرستان، راه خاكي وجود ندارد. وي در عين حال ازميزان اعتبار تخصيصي به محور تربت حيدريه-مشهد از وزارت راه گلايه كرد و خواستار تامين اعتبار مورد نياز احداث كنار گذر شهرستان و قطعات باقيمانده در محور تربت حيدريه-مشهد شد. وي سپس با انتقاد از اداره كل صنايع و معادن و شركت شهرك هاي صنعتي استان متذكر شد كه در دو سال گذشته با وجود درخواست ها و تاكيدات ما، هيچ توجهي به شهرك صنعتي تربت حيدريه نشده و در ٤٨ماه گذشته هم در راستاي راه اندازي شهرك شماره ٢اين شهرستان اقدامي به عمل نيامده است. وي با بيان اين كه سند زمين اين شهرك آماده است، خواستار راه اندازي اين شهرك براي جلب سرمايه گذاران شد و خاطرنشان كرد: در غير اين صورت اعلام مي كنم قرار نيست شهرك شماره ٢ راه اندازي شود. وي برخورداري از آسفالت بدون كيفيت و تابلوي نامناسب را از جمله مشكلات شهرك صنعتي تربت حيدريه دانست و درباره صنعت سيمان شهرستان هم گفت: دستيابي به ٨٠درصد پيشرفت فيزيكي نتيجه تلاش مديران شهرستان است. وي افزود: در بحث مجتمع فولاد و سيكل تركيبي هم در حالي كه مردم آماده سرمايه گذاري هستند، هيچ اقدام جدي در بخش صنعت فولاد شهرستان به عمل نيامده است.

+ نوشته شده در  یکشنبه یکم مهر 1386ساعت 21:3  توسط کاظم خطیبی  | 

مطالب قدیمی‌تر